Hatszázmillió forint összegű bírságot állapított meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Magyar Telekom Nyrt-vel szemben az összehasonlító reklám szabályainak megsértése, valamint fogyasztók megtévesztése miatt.
A vizsgálat a „legnagyobb 4G hálózat” szlogenű kampányra irányult, melyben a hatóság megállapította, hogy a Telekom nem tárgyilagosan hasonlította össze a saját és versenytársai 4G hálózatainak lefedettségét, megsértve ezzel az összehasonlító reklám szabályait, hiszen a GVH döntése szerint az, hogy egy adott pillanatban egy mobilszolgáltató hálózatának lefedettsége a legnagyobb, nem minősül tárgyilagosnak – még akkor sem, ha az a közlés pillanatában igaz volt -, ha egyébként a 4G mobilszolgáltatási sajátosságokat figyelembe véve megállapítható, hogy ez a helyzet a gyorsuló hálózatfejlesztések miatt nem tartható fenn.
A vizsgálat kiterjedt továbbá a kampány során egyes kommunikációs eszközön használt, a hálózatból való letöltéssel kapcsolatos „akár 150 MBit/s sebességgel”, illetve az „akár 150 Mbit maximális sebességgel” állításokra is, melyek a GVH szerint az elérhető letöltési sebesség kapcsán a fogyasztók megtévesztésére alkalmas jelentéstartalommal bírnak. A vizsgálat során a GVH kifejtette, hogy az „akár” kifejezést tartalmazó reklámígéretek – többek között – akkor jogszerűek, ha az „akár” szó tájékoztatásokban való alkalmazása az ígéret szempontjából nem egy elméleti, hanem egy reális lehetőséget jelent, a vizsgált ügyben azonban a 150 Mbit/s nem a fogyasztók számára elérhető lehetőséget jelentett.
Kiemelt súlyosbító tényezőként értékelte a hatóság, hogy a jogsértő magatartás olyan árura vonatkozott (4G szolgáltatás), amely még nem volt ismert a fogyasztók széles körében, valamint azt, hogy az egy-két éves hűségidőkre tekintettel a jogsértő magatartás hatása elhúzódhatott.
A Telekom álláspontja szerint az érintett reklámállítás ellenőrizhető és tárgyilagos is volt, ezért úgy nyilatkozott, hogy bíróságon fogja a határozatot megtámadni.