10 millió forintos bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Brand Up Pharma Kft.-re, „COLIEF cseppek” hazai forgalmazójára tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.
A GVH jogszerűtlennek találta a Colief cseppek reklámjaiban szereplő ígéreteket, melyek szerint az enyhíti, illetve segít elkerülni a csecsemőkori hasfájás (kólika) tüneteit, ugyanis az európai uniós szabályozás alapján csak az esetben lehet élelmiszerekkel kapcsolatos, egészségre vonatkozó állításokat tenni, ha azokat az Európai Bizottság engedélyezte.
Bár egy gyártó kérelmezte, hogy az Európai Bizottság engedélyezzen a Colief cseppek jótékony hatásaira vonatkozó állításokat, a Bizottság ezt tudományos szakvélemények alapján 2016-ban elutasította.
A GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe az érintett célcsoport sérülékenységét és érzékenységét, ugyanakkor enyhítő körülményként tekintett arra, hogy a Brand Up Pharma Kft. még az eljárás előtt önként változtatott kereskedelmi gyakorlatán, illetve a vállalkozás vezetője versenyfelügyeleti képzésen vett részt. A Hivatal így 10 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
Az uniós ágazati szabályozás mára ennél is szigorúbbá vált. 2019 februárjától a speciális gyógyászati célra szánt élelmiszerekkel kapcsolatban egyáltalán nem lehet tápanyag-összetételre és egészségre vonatkozó állításokat tenni, a csecsemők számára készült gyógyászati célra szánt élelmiszerek esetén pedig 2020 februárjától lép életbe a szigorúbb szabályozás.