2020. január 1-től 2022. december 31-ig a kormány jelenlegi tervei szerint felfüggesztik a reklámadót

13 plusz 1 pontból álló gazdaságvédelmi akciótervet fogadott el a kormány – jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter a május 30-ai Kormányinfón. A csomag fő pontjai az adózás egyszerűsítését, egyes adók kulcsának mérséklését, adók összevonását tartalmazzák, 2020. január 1-től 2022. december 31-ig pedig felfüggesztenék a reklámadót.

Varga Mihály elmondása szerint a GDP első negyedéves adatai alapján a magyar gazdaság továbbra is 4 százalék körüli mértékben bővülhet, azonban az előrejelzések szerint gazdasági lassulás várható az eurózónában. Az akciótervvel a kormány szeretné megvédeni a növekedési lendületet, a cél az, hogy a magyar gazdasági növekedés legalább 2 százalékponttal az uniós átlag felett maradjon.

Varga szerint a csomag hosszabb távon nem jelenti adóbevétel kiesését, sőt véleménye alapján összességében több adóbevétel folyik majd be, és az adócsökkentések is fokozzák majd a növekedést.

A jövő évi költségvetési és adóterveket jövő héten nyújtják be a parlamentnek.

A teljes gazdaságvédelmi csomag tartalma elérhető itt.

Amennyiben a kormány a reklámadó törvény módosításával kapcsolatosan konkrét törvényjavaslatot terjesztene elő, úgy jelentkezünk a részletekkel.