A 2020. december 1. napján elfogadott salátatörvény keretében a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezései módosításra kerültek 2022. május 28. napi hatállyal.
A módosítások következtében szigorodnak a keresőmarketingre vonatkozó szabályok, valamint a fogyasztók által készített, nyilvános véleményekre vonatkozó szabályok is.
A módosított rendelkezések tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősítik az áruk összetételének, valamint jellemzőinek tagállamok közötti eltérését is, ha azt objektív vagy jogszerű tényezők nem teszik indokolttá.
Továbbá a jogszabály mellékletében található ún. ‘fekete lista’ is bővül az alábbiakkal:
32. A keresési eredmények megadása a fogyasztó online keresési lekérdezése alapján, anélkül, hogy egyértelműen felfednék a fizetett hirdetéseket vagy a kifejezetten a termékeknek a keresési eredmények közötti magasabb rangsorolását célzó fizetést.
33. * Rendezvényekre szóló jegyek viszonteladása fogyasztók részére, ha a kereskedő azokat automatizált eszközökkel vásárolta meg, hogy megkerülje az egy személy által megvásárolható jegyek számára vonatkozó korlátozásokat vagy a jegyvásárlásra alkalmazandó bármely más szabályt.
34. * Annak állítása, hogy a termék értékelését olyan fogyasztók nyújtották be, akik ténylegesen használták vagy megvásárolták a terméket, anélkül, hogy észszerű és arányos lépésekre kerülne sor annak ellenőrzésére, hogy az értékelések ilyen fogyasztóktól származnak.
35. * A termékek népszerűsítése érdekében valótlan fogyasztói értékelések vagy ajánlások benyújtása, illetve más jogi vagy természetes személy megbízása ezzel, vagy fogyasztói értékelések vagy közösségi médiában történő ajánlások valótlan bemutatása.