A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018. szeptemberében tette közzé középtávú digitális fogyasztóvédelmi stratégiáját, mely az alábbi linken érhető el.
A stratégia célja ez egyes versenyhivatali fellépések szükségességének vizsgálata, valamint ezek céljainak és eszközeinek meghatározása.
Röviden a tartalomból:
• Az edukáció jelentőségének hangsúlyozása
• A megfelelési törekvések ösztönzése
• A globális szereplőkkel szembeni fellépések
• Szakmai vagy érdekképviseleti szűrésen átesett, ún. szuperpanaszokra épülő eljárások
• Nemzetközi fellépések a gyors eljárás érdekében
• Eljárások indítása piacelemzés alapján
A Hivatal megjelölte az alapvetően a megfelelést ösztönző céllal induló eljárások – vagyis nem a retorzióra, hanem a piaci gyakorlat gyors és széleskörű javítására összpontosító eljárások – által érintett területeket, amelyek az alábbiak:
– influencerek / véleményvezérek,
– wifi asszisztens szolgáltatások,
– szálláshelyek online piactere,
– hamis véleménynyilvánítások,
– online társkereső szolgáltatások.