Gyermekeket átverő mobiljáték kapcsán bírságolt meg a GVH három hazai influencer marketing ügynökséget

A GVH tavaly májusban az elsődlegesen kamaszoknak és kiskamaszoknak szánt Ask Bongo („Kérdezd Bongot!”) szolgáltatás hirdetései miatt 350 millió forintos bírságot szabott ki a játékot üzemeltető ausztrál cégcsoportra. A széles körben reklámozott játékban Bongo, a kismajom emelt díjas SMS-ért válaszolt a feltett kérdésekre. A szolgáltatás jogsértő módon, közvetlenül ösztönözte a gyermekeket vásárlásra, reklámjaiban pedig elhallgatta a fogyasztók előtt az igénybevételért felszámolt díjazást és az igénybevételhez megadott személyes adatok kezelésének módját. A versenyhatóság az ügyben megállapította három hazai influencer marketing ügynökség és egy webtartalom-gyártó felelősségét is, de a bírságolás helyett a jövőbeni jogkövetést elősegítő programokat írt elő számukra, mely programok teljesítését mind a négy cég vállalta. A határidő lejártával zajlott utóellenőrzésen azonban megállapításra került, hogy hárman késve vagy hiányosan dokumentálva hajtották végre az előírt programot, így a hatóság most összesen 900 ezer forintos bírságot rótt ki a Bona Extra Kft.-re, a P4R Digital Agency Kft.-re és a Social Guru Magyarország Kft.-re.