Ismét kötelezettségvállalással zárult a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) harmadik, véleményvezérekkel kapcsolatos ügye. Korábban már beszámoltunk a Kasza Tibor cége ellen indított vizsgálatról, illetve a GVH által influencer témában kiadott útmutatóról, most pedig Dukai Regina facebook és Instagram oldalán megjelenő, termékeket, szolgáltatásokat és márkákat népszerűsítő bejegyzések kerültek vizsgálat alá, melyek Dukai Regina rendezvényszervező cége, a „With Love” Szolgáltató Kft. és egy kommunikációs ügynökség, a Red Lemon Kft. közreműködésével jelentek meg az érintett közösségi oldalakon. A cégek a posztokért ellenszolgáltatást kaptak, ez azonban a fogyasztók számára a vizsgált időszakban valószínűsíthetően nem derült ki egyértelműen.
A korábbi két – Kasza Tibor és Rubint Réka cége ellen indított – vizsgálathoz hasonlóan a GVH jogsértést itt sem állapított meg az ügyben, így bírságot sem szabott ki, hiszen úgy ítélte meg, hogy az ilyen gyakorlatok miatt számos versenyfelügyeleti eljárás lenne indítható, azonban hatékonyabban védhető a közérdek – legalábbis rövid távon – a különböző piaci szereplőknek és más véleményvezéreknek iránymutatást nyújtó kötelezettségvállalással. A jelenlegi kötelezettségvállalás szerint tehát a „With Love” Kft. és a Red Lemon Kft. többek között vállalta, hogy változtat kommunikációs, illetve a véleményvezérekkel történő szerződéskötési gyakorlatán, illetve oktatási célú tájékoztató anyagokat tesz közzé. A GVH az eddigi vizsgálatokhoz hasonlóan ez ügyben is általános megállapításokat tett a közösségi médiában véleményvezéren, azaz ún. „influencer”-en keresztül történő reklámozással összefüggésben és az útmutatóban foglaltnak megfelelően ismét megerősítette, hogy akkor tekinthető jogszerűnek egy magánszemély (közszereplő, véleményvezér, youtuber, blogger, vlogger) közösségi oldalán közzétett posztjaiban megjelenő fizetett tartalom, ha abban „egyszerűen, egyértelműen, közérthetően, jól észlelhetően, hangsúlyosan, a fogyasztók számára szembetűnően jelenik meg, hogy az nem független, semleges vélemény vagy ajánlás, hanem ellenszolgáltatás vagy egyéb közvetlen gazdasági érdek (is) áll mögötte, ide értve azokat az eseteket is, amikor az oldal fenntartója, a magánszemély kedvezményt, ajándékot vagy szolgáltatást kap a posztért, azaz, az ajánlásért cserébe, valamint azt is, ha valaki saját vállalkozását vagy vállalkozásának termékét reklámozza (amennyiben ez a kapcsolat nem derül ki a kereskedelmi gyakorlatból, illetve nem is köztudott).”