Visszatér a reklámadó

Ahogy az a 2022. május 26-ai Kormányinfón elhangzott, egy nagyobb adócsomag részeként, újra visszahozza a Kormány a korábban felfüggesztett reklámadót. Az adó alapja a nettó árbevétel lesz, annak a 2,5 milliárd forintot meghaladó része után kell fizetni. Az ez évi adó alapjának az idei, folyó üzleti év tekintendő. A törvény 2023. január 1-jétől lép életbe.

A reklámtevékenységet adóztató, szektoriális adó 2014-ben lépett először életbe. Progresszív jellege miatt megtámadta az Európai Bizottság, mert úgy gondolta, hogy ez tisztességtelen versenyelőnyt teremthet bizonyos vállalkozásoknak. Az eljárás lezárása előtt a reklámadó többször módosult, mígnem 2019. július 12-én elfogadta az Országgyűlés ’Az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények módosításáról’ szóló salátatörvényt, amely javaslat értelmében a reklámadó mértéke 2019. július 1-jétől 2022. december 31. napjáig 0%-ra csökkent és megszűntek a reklámadóhoz kapcsolódó nyilatkozattételi kötelezettséggel járó egyes adminisztratív kötelezettségek.

Mostani visszavezetésével 15 milliárd forintos költségvetési bevételt remél a Kormány.