A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 200 milliós bírságot szabott ki a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt-re, fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt.
A GVH megállapította, hogy a Vodafone 2013 és 2016 között, bizonyos havi díjas előfizetésekkel elérhető készülékeiket népszerűsítő reklámjaiban megtévesztette a fogyasztókat, mivel pusztán az akciós készülékárat jelenítette meg, azonban a hűségidő alatt havonta fizetendő extra készülékdíjat nem tüntette fel.
Mivel a versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a Vodafone egyértelmű lépésekkel bizonyította, hogy változtat kifogásolt kereskedelmi gyakorlatán, így a bírság kevesebb, mint a fele annak, amire a szolgáltató számíthatott.
Bár a Vodafone nem ismerte el a jogsértést, de szigorított megfelelési programján, változtatott a készülékek értékesítési gyakorlatán, sőt azt is felajánlotta az érintett fogyasztók számára, hogy határozott idejű szerződéseiket ingyenes felmondhatják.