Megjelent az új transzferár nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X.18.) NGM rendelet, mely a korábbi 22/2009. (X.16.) PM rendeletet váltja fel.
Az új szabályozás értelmében a magyar transzferár nyilvántartási rendszer kötelezően kétszintűvé válik, 2018-tól ugyanis a nyilvántartásnak egy fődokumentumból („master file”) és egy helyi dokumentumból („local file”) kell állnia, ezek tartalmát szabályozza az új rendelet, követve az OECD iránymutatásait. Ezt egészíti ki az ún. Országonkénti Jelentés, ezt külön jogszabályban rögzítette az Országgyűlés.
Míg korábban a hazai vállalkozások önállóan is el tudták készíteni a nyilvántartást a cégcsoporttal kapcsolatos információk hiányában is, az új rendelet szerint az önálló nyilvántartás megszűnik, mostantól a transzferár nyilvántartásnak egy fődokumentumból és a helyi dokumentumból kell állnia, mindezt kibővített adattartalommal kell elkészíteni. A fődokumentumnak a teljes cégcsoporttal kapcsolatos információkat kell tartalmaznia (pl. annak szervezeti felépítését, finanszírozási részleteit, adózási és pénzügyi helyzetét), míg a helyi dokumentumnak csak magára az adózóra vonatkozó információkat kell tartalmaznia (pl. üzleti stratégiára, versenytársakra, a kapcsolt vállalkozásokkal megvalósult ügyleteire vonatkozó információkat).
Az új rendelet megszabja az elemzések frissítésének módját és gyakoriságát is, az adatbázis-kutatásokat legalább három adóévente, míg az összehasonlító ügyletek, vállalkozások pénzügyi adatait legalább adóévente szükséges frissíteni. Az új szabályozás az elemzés lépéseinek dokumentálására is tartalmaz előírásokat, a jövőben úgy kell majd a dokumentációt elkészíteni, hogy azt az adóhatóság utólag vissza tudja követni.
A dokumentumok hiánya vagy nem megfelelő elkészítése esetén az adóhatóság akár mulasztási bírságot is kiszabhat.