Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Magyar Telekom megtévesztette fogyasztóit 0 Ft-os vagy kedvezményes készülékárakat reklámozó kampányaival, ugyanis a hirdetésekből az nem derült ki, hogy a mobiltelefonokhoz kapcsolt, 2 éves hűségidővel értékesített tarifacsomagok havidíja a telefonok árának egy részét is tartalmazza.
A GVH vizsgálata megállapította, hogy a készülékvásárlással szerződő előfizetőknek a két éves hűségidő alatt NEXT S csomag esetén összesen 36.000 Ft-tal, NEXT M csomag esetén összesen 96.000 Ft-tal többet kellett fizetniük. A versenyhivatal szerint így megtévesztő volt a reklámkampányokban feltüntetett, esetenként 0 Ft-os ár.
2019 végén a GVH hasonló magatartások miatt a Telenornak 1,8 milliárd, a Vodafone-nak 1,2 milliárd, a Magyar Telekomnak 350 millió forintos bírságot szabott ki.
A magas bírságokat indokolta, hogy az érintett cégek visszaesőnek bizonyultak. A versenyhivatal több ügyben is kötelezte a cégeket, hogy még a reklámkampányok kidolgozásakor ellenőrizzék azok megfelelését a fogyasztóvédelmi előírásoknak.