A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Exch-Immo Kft. (korábbi nevén: Club Hotels International Kft.) és a Club Hotels Europe Ingatlanhasznosító Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot tanúsított a fogyasztókkal szemben. A GVH döntése szerint a vállalkozások azt a jogsértő benyomást keltették a fogyasztókban, hogy eredményesen működnek közre a fogyasztók üdülési jogainak értékesítésében, továbbá, hogy céljuk az üdülési jogok másodlagos értékesítése.
A GVH észlelte, hogy a vállalkozások 2014. január 1-jétől kezdődően üdülési joggal rendelkező fogyasztókat keresnek meg, akiket egyeztető megbeszélésre hívnak. A megbeszéléseken közreműködést ígérnek a fogyasztók üdülési jogainak továbbértékesítésében, a szóbeli tájékoztatások alkalmával azonban meghatározzák, hogy az értékesítés vállalásának feltétele teljesen új üdülési jog, vagy egyéb, hosszú távra szóló üdülési termék megvásárlása (így esetlegesen RCI klubtaggá válás). A szóbeli ígéretek ellenére azonban az újonnan vásárolt üdülési jogok sem adhatóak el az ígéreteknek megfelelően, illetve a meglévő üdülési jogok értékesítését a klubtagsági program, vagy további üdülési termék megvásárlása sem mozdította nagyobb arányban előre. A GVH feltételezése szerint a vállalkozások célja saját tagállományának bővítése, a szerződések újrakötése és az RCI (Resort Condominiums International) rendszer népszerűsítése.
A jogsértések megállapítása mellett a GVH együttesen mintegy 41 millió forint bírságra kötelezte a vállalkozásokat. A hivatal a bírság kiszabásakor súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig tartott, az érintett fogyasztói kör pedig sérülékenynek minősül.